Instagram Turun Berat Dengan Herbalife

11 Julai, 2016

Tips Elak Makan Berlebihan Semasa Rumah Terbuka Bersama Coach AzWa

Eh eh..weekend ni ada 5 ke 6 jemputan rumah terbuka "open


house"..macam mana nak diet ni?



Cuba baca tips elak makan berlebihan semasa rumah 


terbuka..membantu anda yang sedang dlm program turun 


berat badan..



1. Jangan Tak Beraya!

Don’t be a party pooper. Cuma tak perlu go over-board … kot?!

2. Start Balanced

Bermula dengan hidangan seimbang. Protein (rendang, ayam, telur) & serat (sayur) mengenyangkan. Untuk lemang, ketupat dan sumber karbo yang lain, cuma elak makan lebih dari segenggam (combined)

3. 5-6x Rumah Terbuka?

Jadikan setiap rumah terbuka itu sebagai 1x hidangan – percuma tu! Kalau biasa anda makan 5-6 hidangan sehari, why not jadikan setiap rumah terbuka itu 1x hidangan yang sederhana.

4. Plan Ahead

Survey lah jamuan raya rumah terbuka dan plan nak makan apa.

5. 20 Minute Rule

Berhenti makan sebelum kenyang. Ia ambil masa 20 minit untuk rasa kenyang.

6. Puasa Enam!

Amalan puasa 6 dapat bantu seimbangan “nikmat” beraya sebulan.

7. Kurang Air Berkalori

Biasanya rendang, lemang dan ketupat jadi pilihan utama. Jadi cuba kurangkan minum air berkalori.

8. Penting!

Jangan tambah berat bulan syawal lebih dari kurang berat bulan ramadhan. Contoh: kalau anda berjaya kurangkan 4kg sepanjang ramadhan, cuba jangan tambah lebih 4kg sepanjang bulan syawal.
Sumber : Kevin Zahri
Lihat juga Cara Kekal Kurus Semasa Raya :

Tips 1 : Banyakkan minum air kosong.

Minum air kosong sebelum masuk beraya ke rumah saudara mara...supaya perut rasa sedikit kenyang sebelum menjamah juadah raya..minum air kosong supaya segala toksin dalam badan dapat dikeluarkan dengan mudah. Malah, air kosong juga membantu sistem pencernaan dan proses pembakaran lemak.

Tips 2 : Gunakan saiz pinggan yang kecil.

Gunakan pinggan yang kecil ketika mengambil makanan. Ini merupakan cara disiplin yang dikatakan mampu mengawal saiz makanan anda. Jika anda menggunakan pinggan yang besar pasti kuantiti makanan yang diambil juga bertambah banyak.

 

Tips 3 : Makan perlahan-lahan

Sedangkan Nabi sendiri pernah berpesan agar kunyah makanan dalam 40 kali terlebih dahulu sebelum telan, untuk memastikan makanan tersebut betul-betul hancur.

Ini akan membawa kepada proses pencernaan yang lebih teratur. Malah, otak juga mengambil masa kira-kira 20 minit untuk mentafsir sama ada anda sudah kenyang atau pun sebaliknya. Maka dengan itu, makanlah secara perlahan dan teratur.

Ingat, sekiranya anda menghabiskan 1 hidangan makanan kurang dari 10 minit, itu bererti anda seorang yang gelojoh..oppsss.


Tips 4 : Fokus pada protein dan kurangkan karbohidrat.

Kehadiran protein akan membuatkan sesebuah hidangan itu lambat untuk dihadam dan memerlukan lebih tenaga untuk mencernakannya, sekaligus meningkatkan kadar metabolisma. 

Selain itu, protein juga lebih lambat ditukar kepada glukosa berbanding karbohidrat, sekaligus risiko ia untuk ditukar kepada lemak badan rendah. Untuk memastikan ini, pastikan juadah yang anda ambil itu ada kandungan protein. .
Jika juadah tersebut tiada kandungan protein, sila kurangkan pengambilannya (hadkan untuk merasa sahaja).

Contoh hidangan berprotein adalah rendang atau kari ayam/daging (tanpa kulit, boleh dimakan bersama rendang dan ketupat), sate, lontong (banyakkan mengambil tauhu didalamnya, udang), ayam percik, dan serunding.


      

Tips 5 : Niat Untuk Merasa Sahaja

Tidak bererti anda perlu melantak kesemua hidangan yang tersedia sehingga kenyang.

Andaikan diri anda sebagai ‘pengkritik makanan’ yang cuma perlu menentukan sama ada makanan tersebut sedap atau tidak. 

Satu cucuk sate sudah memadai, seketul kuih juga sudah memadai. Ingat, ‘merasa makanan’ itu perkara yang mulia, namun ‘makan kesemuanya’ adalah sesuatu yang sendiri mau ingat!


Tips 6 : Ketahui Kalori Makanan Raya

Sekiranya anda tahu berapa nilai kalori sesebuah makanan dalam sukatan tertentu, anda akan lebih berhati-hati dalam menentukan berapa banyak yang harus dimakan.

Sebagai contoh, sebiji biskut Almond Landon (AL) mengandungi kira-kira 110kcal, bergantung kepada resepinya. Dengan mengetahui nilai kalori biskut AL, anda pastinya tidak akan makan melebihi 10 biji (10 biji bererti 1100kcal) untuk setiap rumah. Sekali lagi, setkan niat hanya untuk merasa.

So, bagi yang tgh Ramadhan, dok rajin sampai melantak Raya..tu chances nak gemuk balik la tu..jaga-jaga..takut dok diet sakan..kang habis naik balik berat.

 

Tips 7 : Puasa Enam & Puasa Ganti

Strategi yang baik..niatkan yg 1 di minda untuk berpuasa..ibadah jangan tinggal pula ya.

Selepas puas makan-makan raya, apakata lakukan puasa 6 & puasa ganti bagi perempuan supaya mengembalikan momentum seperti bulan Ramadhan.. jadi kita lebih sabar dan menahan dari makan dan minum.


Kami sebagai Coach Bebas Herbalife / Ahli Bebas Herbalife / Coach Pengurusan Berat Badan / Coach Kurus / Coach Fit boleh membantu anda jika anda betul-betul serius untuk mengubah diri menjadi lebih sihat, bertenaga dan mendapatkan berat badan ideal dengan khidmat coaching secara online atau berdepan.




#FollowUs & #ContactUs









Hubungi kami untuk mendapatkan :

# Analisa berat badan secara percuma
# Pemantauan dan coaching secara konsisten online atau one to one
# Pelan pemakanan / meal plan mengikut individu
# Diet seimbang dan tips pemakanan yang betul
# Tips dan Cara Untuk Turun Berat, Untuk Naik Berat Dan Untuk Kekalkan Berat Badan
# Jadual Pemakanan Lengkap Seharian
# Khidmat Nasihat Oleh Coach
# Pengetahuan tentang kesedaran pemakanan yg bersesuaian
# Sokongan dan Motivasi kepada semua Coachee


" Keputusan Adalah Tidak Tipikal. Hasil Individu Mungkin Berbeza-Beza.

" Produk-Produk Ini Tidak Bertujuan Untuk Mendiagnos, Merawat, Mencegah Atau Mengubat Mana-Mana Penyakit. "

" Pendapatan Tertakluk Kepada Individu Digambarkan Dan Bukan Purata.

Coach AzWa (0193037090 / 0126564747) : (Ahli Bebas Herbalife), kurus dengan herbalife, cara nak turun berat, pakej herbalife, pengedar herbalife, pejabat herbalife, mencari pengedar herbalife, mencari produk herbalife, kesan herbalife, kesan sampingan herbalife, shake herbalife, turunkan berat badan, bisnes herbalife, cara menggunakan herbalife, coach herbalife, coach turun berat badan, formula 1 herbalife, formula 3 herbalife, teamix herbalife, aloe herbalife, kerja dari rumah, panduan herbalife, percutian herbalife, promosi herbalife, testimoni herbalife, tips diet herbalife, gombak, selayang, taman melawati, taman melati, kampung klang gate, ampang, bukit antarabangsa, ejen herbalife, ipoh, melaka, putrajaya, ukay perdana, lembah keramat, taman permata, herbalife online, coach herbalife terbaik, sentul, herbalife murah, skudai, seremban, ayer keroh, kuantan, kota bharu, kuala terengganu, kota kinabalu, kuching, shah alam, puchong, cyberjaya, banting, port dickson, batu caves, rawang, serendah, sungai besi, seri kembangan, kuala lumpur, taman bunga raya, wangsa maju,