Instagram Turun Berat Dengan Herbalife

20 November, 2014

Tidur Untuk Kecantikan? 019-3037090 / 012-6564747 Ahli Bebas Herbalife

6 TIP MUDAH UNTUK MEMBANTU ANDA MENDAPATKAN TIDUR YANG MENCUKUPI UNTUK MENGEKALKAN KEANGGUNAN DIRI!

Berbanding semua tip dan helah kecantikan di luar sana, yang saya paling suka ialah tidur yang mencukupi untuk mengekalkan keanggunan diri iaitu “tidur untuk kecantikan”! Kita tahu betapa pentingnya nutrisi yang baik dan gaya hidup yang sihat dan aktif untuk kesihatan dan penampilan kita secara keseluruhannya. Dan kita semua memahami kepentingan memilih produk penjagaan kulit yang tepat untuk menyasarkan keperluan kita yang unik dan khusus. Tetap tahukah anda betapa pentingnya tidur malam yang mencukupi?
Hakikatnya tanpa tidur, kitakan nampak letih, tidak menarik dan … LEBIH TUA daripada umur kita yang sebenar!

TIP UNTUK MENGAMALKAN “TIDUR UNTUK KECANTIKAN”

Berikut adalah beberapa tip pantas untuk membantu anda berehat dan seterusnya tidur dengan nyenyak selama 8 jam untuk mengekalkan kecantikan.

- BERSENAM

Bersenam itu penting bagi kita semua orang. Ia akan membantu kita mengelakkan hormon stres daripada mengganggu tidur kita. Walaupun anda mempunyai hanya 20 minit untuk berjalan pantas, lakukan ia! Ia akan membantu anda tidur dengan nyenyak pada waktu malam.

- JANGAN MAKAN LEWAT MALAM

Cuba untuk tidak terlebih makan sebelum waktu tidur. Hidangan yang besar lewat malam akan menyebabkan sistem pencernaan yang aktif yang akan mengganggu tidur anda. Dan untuk mengelakkan kafeina. Kopi, teh bukan herba, sesetengah soda, coklat; semuanya mengandungi kafeina – perangsang yang akan menyebabkan kita berjaga lebih lama daripada sepatutnya. Cuba elakkan kafeina sekurang-kurangnya 4 jam sebelum waktu tidur. Minumlah teh kamomil yang sesuai untuk waktu tidur.

- GUNAKAN KATIL UNTUK TIDUR

Masa untuk menutup TV, menyimpan permainan elektronik anda dan menutup komputer riba kita. Katil kita seharusnya digunakan untuk tidur bukan sebagai ganti kepada sofa, dengan mengambil langkah-langkah ini, kita boleh mengurangkan penyakit tidak boleh tidur.

- BILIK TIDUR YANG SELESA ADALAH KUNCINYA

Bilik tidur saya merupakan bilik kegemaran saya di dalam rumah. Ia selesa, nyaman dan menenangkan. Berikut adalah tiga perkara utama yang kita semua perlukan untuk tidur semalaman yang nyenyak untuk mengekalkan kecantikan. Pastikan lampu bilik tidur anda tidak terlalu keras dengan menggunakan pencahayaan lembut. Lakukan apa yang boleh lakukan untuk menghapuskan bunyi berlebihan dan kekalkan suhu pada 68F atau 20C kalau boleh. Bilik tidur yang terlalu panas atau sejuk akan membuatkan anda resah pada waktu malam.

- MEMULAKAN RITUAL KECANTIKAN

Konsistensi menjadi kunci kepada tidur malam yang nyenyak. Kalau boleh, cuba untuk tidur pada waktu yang sama setiap malam dan bangun pada waktu yang sama setiap pagi. Mengalami mandian yang menenangkan; mendengar muzik, membaca majalah kegemaran anda. memilih aktiviti bebas stres yang akan menggalakkan ketenangan. Ritual paling penting ialah ritual kecantikan yang merangkumi semua langkah penting untuk menyegarkan, menambah dan meremajakan kulit anda. Mulakan dengan salah satu daripada Herbalife SKIN Facial Cleansers untuk menanggalkan mekap, kotoran dan minyak dari kulit anda. Sembur pada muka Energizing Toner, dan lembapkan ia, sambil melawan tanda-tanda penuaan, dengan Line Minimizing Serum, Hydrating Eye Cream dan Revitalizing Night Cream. Bukan sahaja rutin malam ini akan membantu anda untuk tidur tetapi anda juga akan bangun dengan kulit yang cantik.

- LUAHKAN SEMUA SEKALI

Satu perkara yang akan membantu anda mencapai tidur yang nyenyak ialah untuk menulis. Nampak macam tidak masuk akal tetapi boleh membuat senarai perkara yang hendak dilakukan, melepaskan geram anda atau dengan hanya menulis tentang apa yang terjadi siang tadi boleh membantu anda tidur dengan lebih nyenyak pada waktu malam. Ambil segala yang terbuku di dalam fikiran anda dan tuliskan ia di dalam buku nota anda agar anda tidak berjaga memikirkan apa yang anda lupa untuk lakukan atau hendak lakukan. Bersihkan fikiran anda untuk tidur yang dipenuhi mimpi manis.

KENAPA KITA TIDAK BOLEH MEMBIARKAN APA-APA PUN MENGGANGGU TIDUR KITA

Ingat bahawa apabila kita tidur badan kita memperbaiki diri kita. Badan kita bekerja semalaman untuk membantu merawat dan mengganti sel kita dan ini secara langsung memberi kesan kepada kesihatan dan penampilan keseluruhan kulit kita. Jika kita tidak mendapat tidur yang mencukupi, garis-garis halus dan kedutan mula nampak ketara, kita akan bangun dengan lingkaran hitam dan bengkak di bawah mata, dan kulit muka kita nampak pucat dan kusam. Kita juga akan bangun dengan perasaan marah. Apabila kita marah, kita kurang senyum dan senyuman yang menawan membuatkan kita nampak lebih muda.

Pengarang : Jacquie Carter

Sumber : http://www.herbalifeskin.com.my/ms/2014/02/6-easy-tips-help-get-much-needed-beauty-sleep/#more-1470

Boleh hubungi kami Coach / 
Ahli Bebas Herbalife 
untuk sesi coaching Nutrisi Dalaman dan Luaran Herbalife -

Wawa 019-303 7090
Azmi 012-656 4747

"Keputusan adalah tidak tipikal. Hasil individu mungkin berbeza-beza"

"Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mencegah atau mengubat mana-mana penyakit"